97 трактор. Фізична культура. Урок 1. Дата: 24.10.2023.

  

 Права та обов’язки учнів. Значення оздоровчого бігу для функціонування серцево-судинної, дихальної систем та м’язової систем. Перша домедична допомога.


Учні мають право:

- на вибір форми навчання, факультативів, спецкурсів, позашкільних та позакласних занять;
- на користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно-  спортивною та лікувально-оздоровчою базою навчального закладу;
- на доступ до інформації з усіх галузей знань;
- брати участь у різних видах науково-практичної діяльності: конференціях, олімпіадах,   виставках, конкурсах тощо;
- брати участь у роботі органів громадського самоврядування навчального закладу;
- брати участь в обговоренні і вносити власні пропозиції щодо організації навчально-  виховного процесу, дозвілля учнів (вихованців);
- брати участь у добровільних самодіяльних об'єднаннях, творчих студіях, клубах, гуртках,   групах за інтересами тощо;
- на захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насилля, що порушують   права або принижують їх честь, гідність;- на безпечні і нешкідливі умови навчання, виховання та праці;
- на відпочинок під час перерв, в неділю, святкові та канікулярні дні.

Учні зобов'язані:

- оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками,         підвищувати загальнокультурний   рівень;
- дотримуватися вимог статуту, правил внутрішнього розпорядку;
- бережливо ставитись до державного, громадського і особистого майна;
- дотримуватися законодавства, моральних, етичних норм;
- брати посильну участь у різних видах трудової діяльності, що не заборонені чинним   законодавством;
- дотримуватися правил особистої гігієни;
- піклуватися про своє здоров'я і безпеку свого життя і однокласників;
- дотримуватись чистоти і порядку в приміщенні та на території закладу;
- діяти на благо навчального закладу, піклуватися про честь і авторитет установи;
- дотримуватись правил співдружності (поважати погляди та переконання інших людей, поважати   жінок, дівчат, працівників навчального закладу, піклуватись про батьків, допомагати їм у   веденні домашнього господарства);
- дотримуватися ділового стилю одягу;
- займатись самообслуговуванням, брати участь у суспільно-корисній праці з урахуванням   віку, статі, фізичних можливостей, нормативів та вимог гігієни.


Учням забороняється:

- допускати прояви грубості, вульгарності;
- палити у приміщеннях і на території навчального закладу;
- використовувати петарди;
- вживати алкогольні вироби, наркотичні та токсичні речовини;
- псувати державне, громадське та особисте майно.


Значення оздоровчого  бігу для функціонування  серцево-судинної, дихальної та м’язової систем

Важливим завданням на уроках фізичної культури з розділу «Легка атлетика» є виконання оздоровчого бігу.

До оздоровчого бігу відносяться:

1          Прискорена хода.

2          «Дріботливий біг».

3          Рівномірний біг  в чергування з ходьбою.

4          Біг з перемінною швидкістю.

5          Повільний біг до 9 хв.

6          Повторний біг.

7          Кросовий біг до 15хв.

Оздоровчий біг сприяє роботі серцево-судинної системи, покращує роботу серцевих м’язів, регулює частоту серцевих скорочень та всю роботу сердцево-судинної системи.

Покращує роботу легень, всієї дихальної системи та опорно-рухового апарату. Перед тим, як розпочати заняття оздоровчим бігом, необхідно перевірити ЧСС в стані спокою (65-70 ударів за хв.), потім після оздоровчого бігу знову перевірити ЧСС (120-130 ударів за хв.)

Після виконання дихальних вправ в заключній частині уроку перевірити ЧСС (70-80 ударів за хв.). Тепер можна відзначити, якщо оздоровчим бігом займатись систематично та регулярно, то він принесе для організму учня тільки позитивні результати  та емоційне задоволення.

Запитання 1.

Оздоровчий біг є найпростішим і доступним технічним видом...

варіанти відповідей
 

Циклічних вправ

 
 

Ациклічних вправ

 
 

Вибухових вправ

Запитання 2

Оздоровчий біг у першу чергу, сприятливо впливає на...

варіанти відповідей
 

Травну систему

 
 

Серцево-судинну систему

 
 

Ендокринну систему

Запитання 3

Брак рухів у сучасної людини призводить до атрофії великої кількості...

варіанти відповідей
 

Капілярів

 
 

М'язів

 
 

Тканин

Запитання 4

Основна перевага бігу перед іншими видами фізичного навантаження в тому, що він дозволяє підтримувати досить рівну за інтенсивністю роботу...

варіанти відповідей
 

М'язів

 
 

Серця

 
 

Клітин

Запитання 5

Унаслідок занять оздоровчим бігом загальний розмір серця...

варіанти відповідей
 

Зменшується

 
 

Збільшується

 
 

Не змінюється

Запитання 6

Біг підвищує функціональні можливості легеневої мембрани із частотою серцевих скорочень приблизно...

варіанти відповідей
 

80 уд/хв

 
 

100 уд/хв

 
 

120 уд/хв

Запитання 7

Заняття оздоровчим бігом підвищують уміст...

варіанти відповідей
 

Тромбоцитів

 
 

Гемоглобіну

 
 

Еритроцитів

 

Правила надання долікарської допомоги при спортивних травмах

Травмою (грецьк. trauma, traumatos — рана, ушкодження) називають раптову, миттєву дію на організм людини зовнішнього чинника (механічного, термічного, хімічного, радіаційного тощо), що спричиняє в органах і тканинах анатомічні чи фізіологічні зміни, які супроводжують місцева і загальна реакція організму 
Спортивні травми – це пошкодження або патологічний стан отримані, або які виникли в результаті занять фізичною підготовкою.
Важливою мірою профілактики травм являється раціональне розминання сутність якого полягає підготувати, розігріти м’язи, суглоби, зв’язки, а також підготувати внутрішню систему і весь організм до роботи.
Нерідко причиною травм може бути порушення санітарно – гігієнічних умов на спортивних спорудах, неякісний спортивний інвентар та обладнання. Ускладнення спортивних травм викликається відсутністю кваліфікованої допомоги в перші хвилини і навіть секунди після нещасного випадку. Елементарні знання, навички, своєчасна допомога потерпілому може значно покращити його стан або навіть врятувати життя.

Види травм.
По складності травми діляться на важкі, середньої ступені складності й легкі.

Важкі травми
 - це травми, які викликають різко виражені порушення здоров'я й призводять до втрати навчальної й спортивної працездатності, строком понад 30 днів.

Травми середньої ступені складності - це травми з вираженою зміною в організмі, які приводять до втрати навчальної й спортивної працездатності строком від 10 до 30 днів.

Легкі травми - це травми, які не викликають значних порушень в організмі й втрати загальної й спортивної працездатності. До них відносяться удари, потертості, поверхневі рани, легкі забиті місця, розтягнення 1-го ступеня та ін., які потребують надання першої медичної допомоги.

Крім того, виділяють гострі й хронічні травми.
Гострі травми виникають у результаті раптового впливу того або іншого фактора, що травмує.


Хронічні травми є результатом багаторазової дії одного і того ж фактора, що травмує, на певну область тіла.
Існує ще один вид травм - мікротравми. Це ушкодження отримані клітинами тканин у результаті одноразового або багаторазового пошкодження

Серед видів спортивних ушкоджень забиті місця найбільше часто зустрічаються в хокеї, футболі, боксі, спортивних іграх, боротьбі. Ушкодження м'язів і сухожиль часто спостерігаються при заняттях штангою, легкою атлетикою й гімнастикою. Розтягнення зв'язок - переважають при заняттях важкою атлетикою, боротьбою, легкою атлетикою, гімнастикою, спортивними іграми й боксом. Переломи кісток відносно часто виникають у борців, велосипедистів, хокеїстів, боксерів, гірськолижників, футболістів. Рани та потертості переважають при заняттях велосипедним спортом, хокеєм та веслуванням. Струс мозку найбільше часто зустрічається в боксерів, велосипедистів, футболістів, представників гірськолижного спорту. По локалізації ушкоджень у спортсменів найчастіше спостерігаються травми кінцівок, серед них переважають ушкодження
суглобів, особливо колінного й гомілковостопного.

Попередження спортивного травматизму засновано на принципах профілактики ушкоджень із урахуванням особливостей окремих видів спорту. Крім загальних організаційно-профілактичних мір забезпечення безпеки на учбово-тренувальних заняттях і спортивних змаганнях в окремих видах спорту існують міри профілактики спортивного травматизму, властиві тільки даному виду спорту.

Перша допомога при пораненні – зупинка кровотечі і попередження забруднення поверхні рани. Для надання першої допомоги застосовують такі способи: піднімання кінцівки, максимальне згинання у суглобі, притискання артерії до підлеглої кістки, накладання тугої пов’язки, джгута, закрутки. Головне тут – механічне стискування кровоносної судини для миттєвої зупинки кровотечі. Витирати або протирати рану не можна. Після цього на рану накладається стерильна пов’язка, і потерпілого терміново відправляють до лікаря.

Удар – пошкодження тканин і судин без порушення цілісності шкіри. Удари супроводжуються сильними болями, крововиливами, ускладненням рухів в найближчих суглобах. Перша допомога – накладання холоду (наприклад холодної ганчірки) і стискуючої пов’язки, піднімання травмованої кінцівки.

Розтягнення і розриви зв’язок супроводжуються різким болем, швидким розвитком набряку, порушенням рухів у суглобах. Перша допомога така ж як і при ударах.

Перелом – порушення цілісності кістки. При відкритому перелому пошкоджується шкіра, утворюється рана, що ускладнює надання першої допомоги. При закритому переломі кісткові уламки можуть зсунутися, що також ускладнює надання першої допомоги. Переломи супроводжуються  різким болем, набряком, зміною форми травмованої частини тіла. Перша допомога – виключення можливості рухів у вище і нижче розташованих суглобах. Для цього використовують підвішування на хустинці, перебинтовування, накладення шини. Обмацувати, перевіряти рухом пошкоджене місце не можна. Потерпілого відправляють у лікарню (шпиталь).

Надання першої допомоги при травмах ТУТ

 

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

94 трактор. Захист України. Урок 29. Дата: 29.01.2021.

5 кух., пек. Захист України. Урок 72. Дата: 26.04.2022.

97 трактор. Фізична культура. Урок 29. Дата: 26.12.2023.